Tuesday, November 6, 2018

Permulaan

Teks: Yasmin Ismail, 7 September 2018.

Bismillahirahmanirrahim moga Allah mengizinkan, InsyaAllah.

Assalamualaikum wrm wbt. Ini post harian pertama kak min. InsyaAllah istiqomah. Biar kmin kenalkan diri dulu ye. Kalau tidak, rasa kekok sangat.

Nama kmin yang panjang ialah Aliza Yasmin Ismail tapi kmin biasa guna nama ringkas Yasmin Ismail sahaja. Kmin lahir di Muar, Johor dan membesar, belajar, bekerja dan berkeluarga di Kuala Lumpur.

Setelah bekerja di sektor hartanah, pendidikan dan industri perabot, kmin bertekad untuk menjalankan perniagaan sendiri iaitu membuka sebuah tadika. Tadika Tasnim yang berlandaskan konsep Islamic Montessori mewarnai hidup kmin selama 6 tahun beroperasi di Ampang.

Sekarang kmin bekerja dari rumah menterjemah dan menyunting dokumen serta menumpukan perhatian sepenuhnya kepada keluarga besar seramai sepuluh orang ini, alhamdullilah.

Di media blog ini, kmin ingin mengambil peluang untuk mengumpulkan penulisan tentang jiwa anak-anak. Kmin harap artikel-artikel yang kmin tulis ini akan bermanfaat kepada pengkaji-pengkaji atau individu yang mencari maklumat tentang jiwa anak-anak secara am dan pengabaian emosi secara khusus.

Pencarian dan pengkajian kmin sendiri selama dua tahun di alam maya menerusi laman youtube, facebook, laman web dan juga buku-buku psikologi menemukan kmin dengan berbagai sumber dan maklumat yang mengejutkan dan kmin percaya ada keperluan untuk maklumat sedemikian dikumpulkan dengan kemas dan teratur.

InsyaAllah dengan usaha kecil ini, kita akan dapat mengenali dan memahami diri kita sendiri dan juga orang di sekeliling kita.

Jemput baca.












No comments:

Post a Comment